175 NIMA AI 4-daagse – AI in de marketing-techstack met Frans Riemersma

Luister deze aflevering

Bekijk deze aflevering

Shownotes

Deze podcast is opgenomen op: 18-06-2025

In deze derde aflevering van de AI Vierdaagse bespreken hosts Wilco Verdoold en Jerrel met marketing technology expert Frans Riemersma de revolutionaire impact van AI op marketing technologie. Frans, bekend van martechmap.com en specialist in marketing operations, deelt zijn inzichten over het landschap van 15.000 marketing tools wereldwijd en hoe AI dit fundamenteel verandert. Hij legt uit waarom marketingafdelingen moeten evolueren van software-gedreven naar klant-gedreven denken, en introduceert concepten zoals “hack, pack en stack” – een methodiek waarbij marketing experimenten (hack) worden verfijnd door marketing operations (pack) voordat ze in de IT-stack landen.

Riemersma bespreekt de opkomst van AI-agents en de “hypertail” van custom-built tools, waarschuwt voor de valkuil van “boiling the ocean” (te veel tegelijk willen), en toont aan de hand van praktijkvoorbeelden hoe bedrijven gemiddeld 1 euro investering in marketing technologie kunnen omzetten in 16 euro return door vanuit klantdata te redeneren. Hij benadrukt dat storytelling de belangrijkste vaardigheid wordt voor toekomstige marketeers en dat AI-ready zijn vooral betekent: begrijpen wat je klant wil, niet welke technologie je hebt. Een praktische sessie die duidelijk maakt dat succesvolle AI-implementatie begint bij klantinzicht, niet bij technologie.

Een podcast van Jerrel Arkes over organisch groeien voor B2B bedrijven.