Training: Next level B2B content marketing met AI

Content staat in de marketingaanpak van veel B2B bedrijven centraal. Denk bijvoorbeeld aan demand generation, inbound marketing of content series op bepaalde platformen. AI brengt daarin ontzettend veel nieuwe mogelijkheden om sneller en slimmer te werken.

Opeens kun je veel meer doen in 1 dag of gaan er nieuwe deuren open doordat iedereen snel content kan maken. Maar sneller is niet altijd beter. De vraag naar echt kwalitatieve content stijgt ook. Om nog op te vallen, moet de lat omhoog.

Het draait om het vinden van de juiste balans. Begrijpen hoe generatieve AI kan helpen. De beperkingen en risico’s van AI kennen. Zoeken naar manieren om de kwaliteit van content juist te verhogen met de inzet van AI. En dat op een veilige en verantwoorde manier doen.

5-6 uur

bij jullie op kantoor

incl. praktische oefeningen

€ 2499,- excl. 21% btw

Over de training

De training bevat een basis over zowel content marketing (en hoe veel B2B organisaties daar invulling aan geven) en generatieve AI (wat moet je hierover weten voor je AI tools en modellen gaat gebruiken?). 

De training bevat vervolgens een aantal secties. Denk aan research en ideation, het creëren of vinden van input om content te maken, het creëren en transformeren van content met AI, het vastleggen, opschalen en verbeteren van je proces en het voorbereiden op de toekomst. 

Iedere sectie bestaat uit theorie, het bespreken van jouw specifieke situatie en korte opdrachten om te leren de theorie direct in de praktijk toe te passen.

Tools die tijdens de training worden gebruikt lopen uiteen. Dit verschilt ook per organisatie. Tijdens de training zullen in ieder geval Claude (van Anthropic) en Fireflies (voor transcripts) worden gebruikt. 

Content gaat verder dan alleen teksten. Dus ook zaken als stemmen, muziek, afbeelding en video worden meegenomen.

Evelyne van Eldik
Evelyne van Eldik
Digital Marketing | CaseNine
"Jerrel heeft me goed meegenomen in hoe we AI kunnen gebruiken om onze processen rondom content creatie en distributie te verbeteren. Op basis van deze sessie kan ik nu zelf aan de slag om het maximale uit onze content te halen. Een aanrader voor B2B bedrijven die AI beter in hun aanpak willen integreren"

Voor wie is de training?

Deze training is voor B2B marketingteams (soms marketing en sales, soms marketing en communicatie). Voor zowel beslissers als uitvoerende medewerkers. Voor zowel seniors als juniors. Ervaring met content marketing helpt, maar is niet noodzakelijk. De training helpt bij de strategie en bij de uitvoering van content marketing. En de training is zeker ook interessant voor medewerkers die al veel met AI tools werken.

Praktische informatie

De investering voor deze inhouse training bedraagt € 2.499,- excl. 21% btw. De training kan door heel Nederland op locatie worden gegeven. De prijs is inclusief reiskosten. Deelnemers dienen zelf een laptop mee te nemen met toegang tot het internet. De training duurt van 10.00 tot 16.00 uur (5 tot 6 uur). Er zit geen limit op een minimaal of maximaal aantal deelnemers. 

Over de trainer

De training wordt door mijzelf (Jerrel Arkes) gegeven. Ik zet generatieve AI sinds 2019 in voor marketing. Ik help dagelijks opdrachtgevers met de verschillende stappen uit het content marketing proces te verbeteren. Het doel is niet om zoveel mogelijk AI in te zetten. Het doel is om onderdelen beter of efficiënter te doen. Vaak kan AI daarbij helpen, maar lang niet altijd. Naast mijn dagelijkse werk gaat het grootste deel van mijn vrije tijd ook naar experimenteren met AI tools en modellen. Ik ben daarnaast bestuurslid van de NIMA groep voor AI in marketing en host een podcast die grotendeels over de combinatie van AI en content marketing gaat. 

Ik geloof niet zo in ‘AI experts’. Ik geloof vooral in de kracht van mensen die AI heel goed begrijpen, die veel draaiuren hebben gemaakt en die het dagelijks binnen hun eigen domein toepassen. Een mooi verhaal over AI kan iedereen vertellen. Maar je moet een senior zijn in je vak om het te kunnen integreren in de dagelijkse praktijk. Ik ben sinds 2001 met content marketing bezig. Sinds 2008 help ik organisaties om hun marketing te verbeteren. Sinds 2016 doe ik dit enkel nog voor B2B bedrijven.

Ik heb een erg nuchtere kijk op B2B marketing en het gebruik van AI. Ik ben allergisch voor het verkopen van gebakken lucht, iets dat zowel in de marketing als de AI wereld veel wordt gedaan. Je hoeft geen hele studie te maken van prompt engineering om morgen al heel veel waarde uit AI te kunnen halen. Ik wil AI en marketing niet ingewikkelder, maar juist begrijpelijk en toepasbaar maken voor iedereen.

Aan de slag

Wil jij je content marketing naar het volgende niveau tillen of heb je een vraag over de training? Neem via het onderstaande formulier contact met mij op:

Een podcast van Jerrel Arkes over organisch groeien voor B2B bedrijven.