In deze aflevering gaat host Jerrel Arkes in gesprek met Daniël Kupers, oprichter van online marketing bureau OMA. Daniël deelt openhartig over zijn ervaring met het opbouwen van een succesvol bureau gespecialiseerd in de ‘performance laag’ van online marketing, zoals SEO, SEA en CRO. Hij bespreekt de uitdagingen en lessen bij het aantrekken van de juiste klanten en medewerkers, het belang van sterke partnerships en een cultuur waarin mensen centraal staan.
Een belangrijk onderdeel in de groei van OMA is personal branding, zowel van Daniël zelf als zijn team. Door consequent waardevolle content te creëren bouwen ze autoriteit, zichtbaarheid en een sterk netwerk op. Daniël worstelt nog wel met hoe hij iedereen kan motiveren hier actief aan bij te dragen. Talentontwikkeling en kennisdeling, bijvoorbeeld via een eigen academy, ziet hij als speerpunt voor de toekomst.
Andere thema’s die aan bod komen zijn de impact van AI en chatbots als ChatGPT, kansen en onzekerheden die dit met zich meebrengt voor bureaus, de gevolgen van strengere privacywetgeving en veranderingen in SEO en Google’s algoritmes. Tot slot blikt Daniël vooruit op ontwikkelingen in de online marketing branche en hoe bureaus zich hierop kunnen voorbereiden.
Een podcast van Jerrel Arkes over organisch groeien voor B2B bedrijven.