Chantal van Koesveld – Social selling succesvol inzetten

Luister deze aflevering

Bekijk deze aflevering

Shownotes

Deze podcast is opgenomen op: 18-07-2024

In deze aflevering praat Jerrel met Chantal van Koesveld over hoe je social selling als B2B bedrijf succesvol kunt inzetten op LinkedIn.

  • Chantal werkt al 18 jaar als B2B marketeer in de technische sector. Ze is nu zelfstandig en helpt organisaties om hun medewerkers “digitaal fit” te maken.
  • Ze bespreken het concept van social selling. Chantal ziet dit niet als koude acquisitie op digitale platforms, maar als het opbouwen van relaties op lange termijn door het delen van kennis en expertise.
  • Chantal helpt professionals, vaak in technische bedrijven, om hun personal branding op LinkedIn te versterken. Dit omvat het delen van kennis, opbouwen van een netwerk en zichtbaar worden als expert.
  • Ze benadrukken dat social selling maatwerk is per persoon en bedrijf. Het gaat niet om trucjes of algoritmes, maar om authentiek jezelf zijn en waarde toevoegen.
  • Ze bespreken het verschil tussen demand generation en social selling. Chantal gelooft dat het delen van kennis latente behoeftes kan aanwakkeren bij potentiële klanten.
  • Beiden geloven in het belang van lange termijn relaties opbouwen met bestaande klanten en netwerken, in plaats van alleen nieuwe klanten werven.
  • Ze delen hun visies op ondernemerschap, waarbij ze de voorkeur geven aan kleinschalig en persoonlijk werken boven snelle groei.

Een podcast van Jerrel Arkes over organisch groeien voor B2B bedrijven.